کارگروهی

خواسته ی امروز،نیازفردا

کارگروهی

خواسته ی امروز،نیازفردا

کار گروهی زمینه های کاربردی قابل ملاحظه ای دارد واین وبلاگ به منظور آشنایی انجمن ها،کانون ها،هیأت ها و... با مفهوم گروه، انواع و ویژگی های گروه ، علل جذب افراد به گروه، شرایط تشکیل و راه اندازی گروه و... تهیه شده است.

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

ازیک نظر تیم های کاری به دو دسته تقسیم می‌شوند:


الف)تیم های عمودی:(تیم فرماندهی یا تیم وظیفه‌ای):مرکب از یک مدیر و چند زیر دست در سلسله مراتب رسمی فرماندهی است که ممکن است شامل سه یا چهار سطح مدیریت باشد.


ب)تیم های افقی:مرکب از اعضای واحد های مختلف است که اکثر اوقات این چنین تیم هایی که برای انجام یک هدف یا وظیفه ایجاد می گردند که خود به سه دسته تقسیم میشوند.

1)تیم کاری:یک تیم افقی مرکب از کارکنان واحد های مختلف است که برای دست یابی به اهداف محدود و معینی طراحی شده تا زمانی که به اهداف نایل می‌شود موجودیت دارد و بعد از رسیدن به هدف تیم ،منحل میشود.

2)تیم های میان وظیفه ای: تیم های کاری هستند که دوره ی زندگی آنها مشخص نیست و متشکل از مجموعه ای از افرادی است که دارای زمینه های تخصصی مختلف هستند و بر روی مسائل عملیاتی با یکدیگر کار می کنند. این تیم همانند تیم کاری بر روی هدف خاصی متمرکز است ولی حیات آن تداوم دارد.

3)کمیته‌های کاری: یک تیم افقی موقت یا دائمی که برروی یک هدف خاص تمرکز دارد. در این تیم افراد از چند واحد مختلف گرد هم آمده‌اند  تا دیدگاه های واحد کاری خود را منعکس نمایند. افراد کمیته ضروتاً بر اساس توانایی فنی خاص انتخاب نشده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۶ ، ۰۱:۲۷
kar kargorohi